onsdag 7 september 2011

Mulle

Förkylningen håller i sig, jag är nästäpt och hostig, men mår mycket bättre. :) Ungarna är friska så det är huvudsaken. Stackars Medea, ska ut i skogen i regnet idag. Hon ska gå på Mulle med dagis!

Jag har faktiskt minnen från Mulle när jag var liten, hur vi satt på en stock och fikade i skogen. Själva Mulle var en gammal tant, sett ur en femårings ögon, hon kunde lika gärna varit typ 50 år. Eller 40.

Jag är tant. Har jag fått höra massor av gånger av barn i lekparken mm. De barn som inte vet att jag är Medeas och Astreas mamma. För dem som vet det är jag helt enkelt "Medeas och Astreas Mamma". :)

Meddis tycker att det ska bli jättekul att börja på Mulle. Hon älskar ju skogen och att ha matsäck med sig, så vad kan gå fel? Astrea älskar också skogen och att äta matsäck. Hon får tyvärr inte följa med idag, men hon kommer gå med i Knopparna istället, det är som Mulle fast för 2-3 åringar.

Varför är man inte i skogen oftare?? Så himla dumt! Skogen är ju en sån skön plats.

1 kommentar:

  1. Och stackars Elias. Han ska vara ute och plocka lingon hela dagen...

    SvaraRadera