söndag 4 september 2011

Catfish

Känner mig som en komplett nörd nu när jag ligg/sitter i sängen med datorn i knät. Och bredvid mig ligger min pojkvän :) med sin något större dator... Haha! Vilken syn, dagens it-samhälle har nått ända in i vårt sovrum!

Iallafall kände jag att jag ville skriva lite om den underbara dokumentären vi just har sett, den heter Catfisch och är gjord av Janev Schulman och han själv är i huvudrollen. Han är fotograf och bor i New York, delar kontor med två killar som tillsammans bestämmer sig för att göra en dokumentär om Nev's vänskap med en åtta-årig flicka i Michigan. Det börjar med att han får ett foto publicerat i en tidning, och snart kommer ett paket med en målning med posten. Det är Abby, åtta år som har målat av fotot och skickat den till Nev. De börjar maila varandra och hon fortsätter måla hans foton. Tillslut blir han vän med hela hennes familj, både per telefon och Facebook. Speciell med Abby's 19-årige storasyster Megan, som är veterinär och bor på en hästgård och dansar balett. En perfekt familjebild målas upp där Nev blir en stor del av penseldragen.

Haha, ja jag skulle ju bli filmrecensör! :)
God natt god natt, nu ska jag sussa sött. Medea vaknade precis för 11 natten på rad.... klarvaken. T gick dit och satte sig vid hennes skrivbord en stund, får vi verkligen hoppas att hon kan somna om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar