måndag 5 september 2011

Hos Barnmorskan :)

Hahaha, har sån rolig barnmorska. Hon är 50 år och ser ut som 30. Utan överdrift! Sitter i telefon och diskuterar skönhetsoperationer och priser - så nu vet jag vad man ska ha på överläppen om man vill ha ett hållbart och smärtfritt resultat. ;) Sedan efter ett annat telefonsamtal på irakiska, klockan var 14:10 - jag hade tid 14:00 - så knackade jag på dörrkarmen till den öppna dörren "Hoohoo... här är jag, ville bara visa att jag är här"... tjoade jag lite ursäktande för om jag störde henne. Då sa hon glatt: "Kom in! Vänta lite jag är snart klar. Sätt dig...." Hon facebookade! Ha! Hon facebookade på min tid. Tog inte alls illa upp eller så, men det var bara så komiskt.

När hon var färdig vände hon sin fulla koncentration mot mig, och hon är lite läskig för hon kommer ihåg ALLT man har pratat om under senaste besöket. Alltså, jag fattar ju att hon för anteckningar, men det är grejer som vi pratar lite löst om så att säga som jag verkligen inte tror hon tar sig tid att skiva in i datorn.

Hursomhelst, så växte magen precis enligt kurvan, 28 cm, och blodtrycket var bra, vikten..... har gått upp 12 kg sedan inskrivningsdagen, vilket väl är ok antar jag. Det enda som jag behövde göra var att äta järn. Jag som trodde choklad innehöll massor av järn! Kanke måste äta MER choklad! ;P

Kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar