onsdag 21 september 2011

En glad lax, ett glatt blötdjur och en glad barbamamma :)

Medea började på simskolan igår, och hon är nu en av laxarna. :) Jag och Astrea badade i nya fina barnbassängen under tiden Medea var med sin grupp i bassängen bredvid. Hon var så duktig! Gick och satte sig med de andra barnen på kanten framför simfröken, stod tålmodigt sist i kön för att hämta simdynor... och plötsligt var hon i vattnet. Hon lyssnade på fröken och hoppade som en delfin med de andra över till andra sidan, hoppade som en groda, flöt lång som en krokodil, hållandes i stången i bassängkanten. Hon till och med provade doppa ansiktet i vattnet!

Sen joinade hon mig och Astrea i lekbassängen och skulle visa vad hon hade lärt sig. Och då doppade hon hela ansiktet i vattnet av bara farten! :)

Vi hade jätteroligt alla tre faktiskt, även fast jag då kanske hellre hade haft kläder än min supersnygga, sexiga, nyinköpta baddräkt mer passande en 75-åring.... Men men, vad gör man inte? Jag gav barbamamma ett nytt ansikte iallafall! :))

Tiden gick så fort, plötsigt var det dags att gå upp och duscha och byta om, för att hämta T på centralen. Det roligaste av allt var nog ändå när Medea ivrigt berättade för pappa vad hon gjort på simskolan. Snacka om inlevelse och entusiasm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar