torsdag 15 september 2011

Härom natten

... gav gav mig ordet förvärkar en verklig innebörd.
Jag har aldrig känt av sådana med någon av mina tidigare graviditeter - med undantaget Benjamin såklart, fast det var ju inga förvärkar skulle det visa sig, utan riktiga... Men känsla var densamma.
Så under tiden jag hade dem, häromnatten alltså, de varade väl en halvtimme och var med ca 5 minuters mellanrum, så förberedde jag mig mentalt på att nu var det dags. När allt är som lugnast och bäst så är det väl klart att ungen bestämmer sig för att vilja ut 10 veckor för tidigt!

Men det gick som sagt över, och jag förstod att det var förvärkar jag hade haft. Läste sedan i min app iPregnant (Japp, en sån har jag i mobilen :)) att de nu kan komma och det är ett sätt för livmodern att träna sig inför förlossningen. Alltså fullt normalt.

:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar