söndag 18 september 2011

Funderingar på tåget...

Jag tror så här:

Människor i storstäderna har mer gratis än vad vi lantbor har, de får mer stimulans eftersom det är mer liv och rörelse, och därför borde det vara så att de är mer kreativa, kvicktänkta och kanske lite mer elitistiska än vad lantbor är. Alltså jag känner bara på mig själv, hur jag påverkas av alla intryck när jag är i Stockholm. Tankar och idéer som ploppar upp ur ingenstans tar aldrig slut utan byts bara ut av nästa och nästa.... Joo, så är det. Hade man bott i Stockholm t ex hade man kunnat bli någonting vettigt... Jag hade blivit kreativ och levande på ett annat sätt an vad jag är nu.

Hemma går man runt i samma lunk, vardagen flummar på och man möter inte så mycket andra utmaningar än att få dagen att gå runt. (Vilket i sig kan vara nog så knepigt.) Hjärnan går på halvfart helt enkelt.

Fast jag vill inte BO i Stockholm. Men det är inte fel att då och då göra ett besök för att väcka hjärnan och tankarna lite. Få lite inspiration.

Nu ska jag luta mig lite tillbaka och flumma vidare tills vi byter tåg i Västerås.... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar