tisdag 23 augusti 2011

I natt jag drömde något som jag aldrig drömt förrut ;)

Jag hade tid för förlossning (!) på BB i Falun, och åkte dit själv för Tommy skulle komma senare. Äsch, det tar ju ändå så lång tid innan något spännande händer... En supertrevlig manlig barnmorska och en kvinnlig undersköterska tog emot i entrén och hälsade mig välkommen. Den manliga barnmorskan pratade och skrattade och sa: "Det här är väl ingenting att spara på, vi kör väl igång!"

Jag höll med och blev lite nervös såklart, och plötsligt låg jag i sängen och barnets huvud var redan ute - utan att jag hade haft en enda värk. Så ploppade hela bebisen ut och den kvinnliga sköterskan fångade den i en ljusblå handduk, men den gled ur händerna på henne och föll! Bebisen slog i elementet och sköterskan tog upp den igen i handduken, med orden: "Det här är sånt som händer ibland, det är ingen fara, se så bra hon mår!"

Jag fick henne i famnen, hon var ganska stor, och alldeles alldeles underbart söt... Då kom Tommy in och när han såg att han hade missat allt blev han jättebesviken. Plötsligt kom jag på att jag inte tagit med mig några bebiskläder! Landstingskläder var inte att tänka på! :) Så jag och T skyndade iväg för att shoppa lite. (!)

Vi kom till ett varuhus och precis när vi sprang in där så blev vi stoppade i dörren av en kille som sa att vi inte skulle gå in för en människa hade dött där inne. Men vi struntade i det, vi behövde ju kläder till vår lilla bebis! När vi gick in så såg vi att på ett bord låg det en kvinna som var halvdöd, hon var ledsen och alldeles skadad och blodig. Tommy rusade fram till henne och strök henne över håret och tröstade henne, han sa att allt skulle ordna sig, allt skulle bli bra.
Jag gick och gömde mig bakom några klädställningar eftersom jag tyckte det var så hemskt.

Då kom jag på att jag inte berättat för någon än att vi fått barn, så jag provade sms:a pappa. Men det gick inte så jag gick in på Facebook och skrev: Vi har fått en flicka!

Sen kom jag på att hemma i garaget hade jag en flyttkartong med bebiskläder, så jag och Tommy skyndade dit istället. Nu började jag bli riktigt stressad över att vara ifrån min nyfödda lilla bebis. Barnmorskorna hade lovat att ta hand om henne under tiden vi var ute.

Framme hemma och inne i garaget stod några flyttlådor och jag letade febrilt efter rätt låda. Då såg jag en liten, liten terriervalp springa mellan benen på mig. Så en till och en till och tillslut var de flera och inga terriervalpar längre, utan otäcka arga råttor. Överallt var dem och de ville inte ha mig där. Jag tyckte såklart de var jätteäckliga men var ju tvungen att hitta de där kläderna! Tillslut hittade jag några i en annan kartong och fick med dem in i säkerhet igen.....

Huga vilken märklig dröm! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar