torsdag 25 augusti 2011

Graviditetsvecka 27 :)

Känns konstigt att veta att man har en sån stor bebis i magen som bilden visar! Hon väger nu ungefär 1 kg och är 33 cm lång och hennes fot är 4 cm!
Ansiktet är rundare och ögonen och ögonlocken är nu fullt utvecklade.
Hörseln är mer förfinad och hon uppfattar mer nyanserat röster, musik och plötsliga höga ljud.

Jaja, man kan läsa sig till en uppfattning om hur den lilla ser ut och har det i magen, men jag vet ju. Jag har ju upplevt fosterutvecklingen i verkligheten så att säga, alla veckor efter v 24.

När Benjamin var i vecka 27 var det nyårsafton på avd 95 F i Uppsala. Men det kunde lika gärna pågått världskrig utanför sjukhuset. Det enda som hade min focus och uppmärksamhet var Benjamin och hans välbefinnande. <3

2 kommentarer:

  1. Åh vad jag längtar efter den där lilla bebisen, som dessutom ska bo i Söderbärke :)

    SvaraRadera
  2. Hehe! Ja, den är efterlängtad här med, och jag är också glad att den ska bo i Söderbärke. :) Kram <3

    SvaraRadera