måndag 8 augusti 2011

Ajajaj Ojojoj!

Träningsvärk och ledbruten efter gårdagens bravader i Busborgen - tänk att man är så otränad! Har nästan mjölksyra i låren fortfarande känns det som! Fast det är klart, man är ju inte så smidig längre, och väger 8 kg mer än innan... Leder känns skörare och allmänt så tror jag fysiken blir sämre, man tål mindre påfrestningar. Nu kan jag bli helt slut efter att ha dammsugit hemma, eller ränsat ogräs i en halvtimme. Så det är nog inte BARA att jag är otränad. ;)

I går kväll tog vi första nattningen på stegen att lära barnen somna själva. Det gick väl sisådär. Vår strategi var att läsa saga till dem som vanligt i deras sängar och sen säga godnatt och gå ut... Medea var ju inte alls med på samma strategi, hon blev jätteledsen och Astrea blev såklart orolig för att Medea var ledsen, och jag fick gå in till henne och lugna henne titt som tätt och till slut hade vi två ledsna barn. Jag tror faktiskt att Astrea hade somnat själv om det inte vore för att Medea blev så ledsen. Men det slutade med att jag gick in till A och satt på hennes fotända tyst och stilla tills hon somnade, vilket ändå var en klar förbättring jämfört med tidigare, då vi alltid legat bredvid tills hon somnat.

När hon somnat så gick jag in och böt av Tommy hos Medea, som fortfarande var mycket ledsen. Hon ville kissa, och efter det klättrade hon upp i sängen igen och jag satt under den i hennes lilla fotölj, och facebookade med mobilen. Hon somnade nästan med en gång. Så det gick ju ändå bra tillslut. Klockan var väl ungefär 21.30 när jag kom ut därifrån.

I kväll kommer det gå bättre tror jag! :)

2 kommentarer:

  1. Så skönt att höra att det inte bara är jag som tycker att graviditeten är besvärlig. Jag satt idag i ett väntrum och bläddrade i en Vi föräldrar och det var repotage om alla lyckliga, perfekta graviditeter!!! Jag började nästan tro att jag är helt ensam i världen om att ha ont eller inte orka ngt alls. Det där med barnen löser sig snart ska ni se :)

    SvaraRadera
  2. Tack Päivi för din kommentar :)

    SvaraRadera