lördag 27 augusti 2011

En ganska trött men nöjd mamma idag :)

Lika bra som fredagen började, lika illa slutade den. Alltså jag menar, det finns ju gränser vad man fixar liksom. Ok jag har väl hormonerna utanpå kroppen till och från, det är jag mycket väl medveten om, reagerar kanske kraftigare än jag normalt brukar. Haha, vissa skulle nog till och med påstå att det är bra för mig att kunna visa humör. :)

Jag ska inte skriva mycket om det som hände i går kväll, det vill jag helst glömma. Men det var Medea som fick ett psychoutbrott vid läggningen. Vi låg och läste saga i sängen alla tre, och när det var dags att sova så brakade hell lös. Hon ville ligga som Pippi med fötterna på huvudkudden :) Och Astrea hakade såklart direkt på den idén. Och jag kände att nää, jag orkar inte med bus i sängen och ben där de inte ska vara och flytta på ungar hit och dit. Till saken hör också att Astrea inte varit nådig i stallet, hon vill ju så gärna rida, stackarn, och jag fick bära ut en skrikande, sprattlande, ursinnig Astris ut ur ridhuset och så fort jag satte ner henne så sprang hon mot ridhuset igen. Så det var en tuff kväll, och jag var helt slut i kroppen och hade ont överallt. Så mer tumult när det skulle vara som lugnast orkade jag bara inte med. Och det räckte med att jag sa "Nej!" i det läget, "Du ska inte sova som Pippi du ska sova som Medea" , så blev hon ledsen och låg och grät. Eller grät är fel ord, hon har nåt visst ylande läte när hon är på det humöret. Resten orkar jag inte berätta för då blir detta ju verkligen långt, och det hade jag ju lovat att det inte skulle bli.... :) Men Tommy kom hem strax efter åtta, och tog över läggandet av Medea, som tog ytterligare en dryg timme varav minst 45 minuter av dem som hon gallskrek.... Efter att hon sovit en knapp timme vaknade hon ledsen igen, och jag klättrade upp till henne och eftersom hon sov så oroligt blev jag kvar där till 4-tiden i morse. Vilken fredagskväll va!

Gissa om det var skönt att lägga sig i sin egen mjuka säng, med värkande höfter! :) Härligt!

I dag har vi varit på IKEA och fyndat ett skitbra skrivbord med tillhörande Expeditbokhylla till Medea, två problem lösta på en gång. Inte ens 900 kr kostade det! Sedan köpte vi en jättefin ljusrosa skrivbordslampa och lite annat smått och gott som handdukar, filtar till utemöblerna, kökslådeinredningar bla bla blaa.... Och ett bord till Astrea. Men jag var helt slut innan vi ens gjort halva Ikea, onda sammandragningar, ryggont och supermega trött. Hela kroppen skrek

V I L A !

Men det var bara att bita ihop och slutföra uppdraget. Väl hemma igen så fixade jag maten medans T skruvade ihop Meddis möbler, och medans pannkakan var i ugnen så la jag mig på soffan en stund. Jag ville aldrig mer resa mig upp kändes det som.

Nu är klockan sent och jag ska ta och gå och lägga mig. Får sovmorgon i morgon och det ska bli alldeles helt jävla underbart!

Puss o kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar