tisdag 1 november 2011

En finfin dag idag

Idag gick jag halvdag på jobbet och åkte trött men glad hem, hämtade barnen från dagis och vilade en stund hemma (läs plocka leksaker överallt) innan vi begav oss iväg till Smedjebacken och lekparken där. Ungarna hade jätteroligt och Medea träffade en 3-årig flicka som hon lekte med. :) Och jag som hade tvekat att ens göra något alls utanför hemmets fyra väggar idag - kände mig så trött och tung och allt var motigt. Men för deras skull måste man ju hitta den där extra lilla energin för att kunna göra nåt bra...

Vi lekte som sagt i lekparken ett bra tag och sen om än motvilligt så följde barnen med till apoteket där de uppträdde som väluppfostrade, lugna barn. *Ler* Tänk att de kan! Och sen vidare in på ICA och handla, där deras goda uppförande bara fortsatte... Jag blev så stolt och glad över dem, sådana här dagar är det bara roligt att vara mamma!

Hemma så började jag med maten och T kom hem, som tog över matlagningen ;) .....
Medea kände sig dålig och hade ont i huvudet, så vi tog en tidig kväll och hoppas på att hon bara är supertrött efter två sena kvällar i rad.

Nu är ju kvällen ung fortfarande, får se vad vi hittar på jag och mannen i mitt hjärta. Blir nog inget mer avancerat än en film och soffmys, men det blir ett bra avslut på en bra dag.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar