söndag 6 november 2011

Grattis Päivi och Rickard!

I går, efter många års längtan och försök att få barn, blev Päivi och Rickard äntligen föräldrar till en liten pojke! Jag kan bara föreställa mig hur lyckliga de måste vara idag... :)

Vi är snart bara tre veckor ifrån vårt bf-datum, tiden går så otroligt fort! Men det är klart man hinner längta... och räkna dagar, det gör jag. Även om jag ibland måste hoppa över ett par dagar i nedräkningen för att jag inte hunnit med.

Har en massa saker kvar på "att-göra-innan-bb-listan" och det mesta är inköp av praktiska saker som
  • amningsbehåar
  • mjuka sköna kläder till mig till bb
  • mjuka sköna kläder till bebis ;)
  • nya batterier till kameran!
  • vagn
  • annat lite smått o gott.
Ja ni ser, det är ingen liten lista, och det börjar bli dags att fixa alla grejer nu. Sen har jag ju flera andra listor som
  • Köpa lampor till vardagsrumsfönstrena
  • gardiner till samma fönster
  • bada hunden på Dala djurvård
  • fixa gardinstången i köket
  • baka inför Medeas födelsedagskalas
För att inte tala om jul-listan, Medeas födelsedagspresentslista.... och dessa listor är inte ens färdiga i huvudet än! GAAAAH!

Äsch, jag får vara glad om det mesta på den första listan kan bockas av innan D-day... :)

1 kommentar:

  1. jag såg inte förrän nu att du skrivit om oss.....Tack!! Och nu vet vi ju hur det gick för er :) Nu kan vi vara lyckliga på varsin kammare :)

    SvaraRadera