lördag 19 november 2011

Julmakrnad i Åvestbo

Ja då var det dags för lite julmarknad och det var första gången vi var i Åvestbo faktiskt. Tommy jobbade så det var bara vi brudar. Astrea somnade i bilen precis innan vi parkerade, men det gick bra ändå för hon åkte ju vagn. Vi gick och gick längs vägen och raden av parkerade bilar, tillslut kom vi fram till stället där traktorn samlade upp folk för vidare transport till marknadsplatsen. Meddis tyckte det var jättespännande att åka traktorvagn, Astrea med, men hon var som synes på bilden ganska så trött, stackarn.
Mina underbara tjejer med ritade fräknar, Astrea blå och Medea röda....


.
:)


Till flickornas stora glädje hittade vi en skylt där det stor ponnyridning.... :)

Det var en rolig eftermiddag med mycket äventyr, vi fick träffa tomten och barnen fick godispåsar och det som nog betydde mest för Medea var att hon fick viska i tomtens öra vad hon önskade sig.
Tyvärr hade jag inte sinnesnärvaro nog att ta kort, varken då eller när Astrea modigt gick fram till honom och villigt lät sig lyftas upp i tomtens knä.

Tre timmar senare åkte vi hem, frusna och trötta, men barnen var nöjda och det var ju hela poängen! Jag har varit helt ledbruten resten av kvällen, ont så jag knappt kunnat gå. Så nu har jag förtjänat en god natts sömn. (Eller hur Astrea?) ;)

Nu ska jag krypa ner i sängen bredvid Medea och hoppas på att Astrea sover gott hela natten i sin säng... Wishful thinking I'll guess....

Gonatt gonatt..... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar