fredag 11 november 2011

Flängande fredag

Har varit en lång dag idag, men en bra och trevlig dag tycker jag.
Jag hade tagit ledigt från jobbet för att åka till Falun med barnen, Astrea hade en remiss till ögonkliniken för att kolla eventuellt synfel. I ärlighetens namn så hade jag gruvat mig lite inför detta uppdrag, både med tanke på undersökningen och för att jag fick åka med båda barnen - men all oro var helt i onödan. De skötte sig exemplariskt, och det enda som var jobbig var när Astrea fick ögondroppar.... Jag fick hålla hennes händer och försöka hålla henne så pass stilla så doktorn kunde droppa i de där förbenade dropparna. Hon var som ni förstår inte helt med på noterna... men så fort det var gjort och jag kramade henne så gick gråten över och den "elaka" doktorn förlåten. :)

Resultatet visade iallfall på att hon var pyttelite översynt, men inte behövde glasögon nu. Sen får vi se hur det går på 4-års-kontrollen. Men det var ett positivt besked tycker jag, men inte Astrea som ville ha glasögon. :)

Sen hem och laga mat, Astrea sov hela vägen hem i bilen, annars hade vi nog stannat på McDonalds eller nåt. Den där doktorn förresten, han var superbra! Så tålmodig och vänlig, och inga konstigheter. Han verkade gilla barn. :) Jag kan nästan bli lite förälskad i sådana människor, helst då doktorer, som är så bra med barn. Det spelar inte så stor roll om det är manliga eller kvinnliga, men överlag tycker jag nog att manliga doktorer ofta är mer lugna och trygga och då blir ju också barnen det. :)

I kväll kom T hem från Eskilstuna och stannade hemma med Astrea så jag och Medea fick lite egentid i stallet. Hon var såååå duktig idag, kämpade på och red lätt riktigt bra, det bästa jag sett henne göra! Trots lite väl korta stigläder..... Ger bra lårmuskler! :)
Nu sitter hon och pärlar en pärlplatta, T lägger Astrea och Meddis och jag ska snart svinga oss upp i hennes säng och läsa godnattsaga.... Sen blir det Irene Huss-film, älskar dem, och lite kinamat för mig och snutteplutt <3

I morgon drar vi till Karlstad och stannar till Söndag. Ska bli roligt att träffa goaste Tindra och hennes familj........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar