torsdag 13 oktober 2011

Natten till i dag....


... var rätt så dryg. Tommy fick ont i gallan sent på kvällen och tillslut tog han bilen till Ludvika för att få en spruta smärtlindring. Alltså, när han får ont där så har han riktigt ont stackarn. Han måste få hjälp att uthärda smärtan, de timmar attacken varar. Han kom hem och tyckte han var bättre, men det kom tillbaka och han var tvungen att åka in igen med sjuktaxi... Han kom hem strax efter fem på morgonen, precis när jag gick upp. Så jag lämnade våra små stackars trötta barn till dagis tidigt så han skulle få sova ett par timmar innan han skulle åka till jobbet.
Jag hade inte sovit speciellt mycket under natten jag heller, och jag övervägde att stanna hemma idag. Men det gjorde jag ju inte.

Har varit en dryg dag också såklart, pga trötthet, men det har funkat bra ändå.

Var till barnmorskan och fick OK-stämpeln även denna gång, med extra plus i kanten för järnet hade gått upp till 130 från 116 igen. Bebisen växer som den ska och följer sin kurva, vilken ligger strax över medel. Som med båda mina andra flickor. :) Hon har vänt nu och ligger med huvudet nedåt, men är fortfarande inte fixerad. Men det var bra sa bm. De behöver inte lägga sig tillrätta förrän strax innan förlossningen sa hon. Vägde samma sak som för tre veckor sedan, 76 kg, men eftersom Lo växer som hon ska så är det bra. Hehe, har ju lite och ta av om jag säger så. Bt var toppenbra... så jag fick med beröm godkänt! Haha! Hon tycker jag ska gå ner mer i arbetstid, och jag funderar på att ta ännu en eftermiddag ledigt. Funderar allvarligt på det, får se hur det blir. Är ju rätt så trött och känner mig sliten framåt eftermiddagarna, så det är väl inte fel att lyssna lite bättre på vad kroppen säger....

Barnen och jag var trötta i kväll, och vi gick och lade oss tidigt alla tre i dubbelsängen, och somnade som tre björnar. Jag vaknade kl 22, pratade med T i telefonen, och satte mig med datorn i knät framför tv:n. Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig igen, det svider som fan i ögonen nu.... Tidig morgon i morgon igen, men då har jag kort dag och eftermiddagen fri med tjejerna. Härligt!!

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar