onsdag 26 oktober 2011

Home sweet home

Äntligen hemma igen efter en lååång arbetsdag. Och jag ser allt som borde göras här hemma, men var får man den där extra orken till det så här mitt i veckan? Typ, röja på matbordet där halva bordet är belarmat med ritpapper, pysselböcker, tuschpennor..... pärlor, dret........ Sen resten av huset, plocka leksaker, dammsuga... sovrummen, bädda rent, städa barnens rum, tvättstugan........ behöver inte ens kommentera den.

Utomhus: beskära äppelträden, städa altanen och plantera lite i krukorna.... snark!

Just nu vill jag bara slänga mig på soffan raklång på sidan och titta på någon mysig kärleksfilm, eller en spännande thriller...

Nåja, jag ska ta ett litet ryck här i en timme innan barnen ska i säng, sen är det min lilla kvalitetstid som jag helst inte gör så mycket annat än sitter tätt omslingrad med min älskling i soffan och försvinner bort i en film.

Hm... tätt omslingrad är ganska omöjligt att sitta om jag ska sitta någorlunda bekvämt. Så det blir mer var och en på sin kant.... Fast mysigt, det har vi ändå. :)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar