fredag 28 oktober 2011

Matberedare.

Tänk att jag velat ha en sån så länge. Igår när jag skulle göra pajdeg, så tänkte jag återigen hur bra det hade varit med en sån magisk manick.
Nu är det så att vi har en mystisk maskin i en låda... som jag aldrig brukar använda annat än till att skiva potatis med när vi gör potatisgratäng. Den mystiska maskinen har ett knivblad som man kan använda nertill också i behållaren där potatisen samlas efter att den blivit strimlad. Jag blev lite nyfiken och tänkte att kanske, kanske kan man använda dessa knivblad där nere och då kanske man kan använda denna oanvändbara maskin till en matberedare.

Tänkt och gjort, och det funkade perfekt! :) Stor glädje i köket!

Det var inte förrän nu en ny tanke slog mig, tänk om det är så att min onödigaste maskin i köket som bara tagit plats i princip faktiskt ÄR en matberedare! Som jag önskat mig så länge.

Haha, knäppt va? :)

Trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar