tisdag 25 oktober 2011

Åh en sån dag! :)

Mina batterier är energiladdade till bristningsgränsen, för den här dagen har verkligen varit helt underbar! En halvdag på jobbet med vågarbete, som jag tycker om eftersom det är där det händer grejer på företaget liksom. Dagen gick rasande fort, och vid lunchtid susade jag hemåt och hämtade barnen på dagis. En glad, samarbetsvillig Medea och en raka motsatsen Astrea. Men det gick med viss möda och eftersom vi hade planer för hela eftermiddagen så var vi bara hem och vände i princip. Klockan två skulle vi vara på vårt gamla, kära dagis Vilhelmina och hälsa på <3

Medea hade med sig en present till en av sina gamla dagiskompisar, och hon var spänd av förväntan när vi parkerade utanför dagiset på att få träffa alla igen. Vi gick in genom grinden och Astrea verkade inte helt känna igen sig. Och när vi gick in så kom kära Lena och mötte oss i hallen. Vilket varmt mottagande vi fick, är fortfarande helt rörd. Lena berättade att barnen hade fått veta på samlingen att vi skulle komma, och att de frågat efter Medea och Astrea hela dagen och längtat efter dem! Och all positiv energi och kärlek från dessa ungar gick nästan att ta på! De hade varit så ledsna när våra tjejer hade slutat där, och inte förstått var de tagit vägen. De hade pratat om dem länge efter sommaren och haft många frågor. Så himla gulligt! Jag blev så glad att höra det... samtidigt som jag tyckte det var riktigt sorgligt, och jajamän, jag fick tårar i ögonen...

Jag berättade för fröknarna att vi saknade dem och hela Gläntan men att barnen iallafall trivdes på deras nya dagis. Tiden gick så fort, plötsligt hade vi varit där i två timmar och ätit mellis med dem, dansat disco i mysrummet, spelat spel och lagt pussel, och lekt med de andra barnen. Mys, mys, mys! Det var dags att lämna dem igen, och vi sa hejdå till alla sötnosar och fröknar och lovade skicka kort på bebisen när den kommit. Det kändes så himla bra att ha besökt dem och det kommer vi nog leva på ett tag alla tre skulle jag tro. Iallafall jag och Medea. *Ler* För Astrea hade vi lika gärna kunnat gunga i två timmar i lekparken, så hade hon varit lika nöjd och glad hahaha! Men det var glada barn jag packade in i bilen och jag körde ut från parkeringen med ett stort leende både på utsidan och insidan. Mot simhallen!

Där träffade vi Mari och William i duschen, vi slapp stressa idag för att hinna in i simhallen i tid - sköööönt. Där inne träffade Astrea sin kompis, en mamma till en av pojkarna i Medeas grupp, som hon brukar flirta med. Hon flirtar i och för sig med de flesta hon träffar, smilar upp sig från öra till öra och ögonen glittrar som vatten i månsken. Hon älskar att stå i centrum och spexar och har sig framför föräldrarna som sitter och tittar på sina barn på simskolan.... *Ler*

Medea var duktig i dag på simmis, men något ofokuserad tyckte jag mig se. Hon har ju hittat två kompisar där, Freja från dagis, och Essme, en helt ny kompis som hon hittat på simskolan, och de är mer intresserade av varandra än vad simfröken säger. Vilket jag kan förstå, det är inte så himla enkelt att ha full koncentration när det är kompisar bredvid en och vatten som är så kul! :) Och jag hörde att hon sa till några gånger, simfröken alltså, att de måste lyssna på vad hon säger.

Vi stannade lite och lekte efter simskolan var slut, och konstigt nog var det inga protester när vi skulle gå in och duscha igen. Ibland blir man förvånad. Gick också hyfsat smidigt att byta om och komma iväg hem igen, förutom att Astrea är helt ointresserad av mig när det gäller två saker. "Vänta på mig" och "Här, ta på dig jackan och skorna" ... ja, ni kan ju gissa var jag hittade henne.... Som tur var så orkade hon inte öppna entrédörren ut iallafall.

Hemma väntade min finaste Tommy med maten färdig...
Ja ni, vilken dag!

PUSS O KRAM :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar