söndag 23 oktober 2011

Det var denna helgen...

Min pappa var här idag och åt lunch och lekte med busungarna, och han sa:
"Undrar om det kommer bli mer liv när de blir tre"? Och det tror jag faktiskt inte är möjligt, eftersom att ibland låter våra två som om de vore en hel dagisgrupp.
Han åker till USA den tredje november och då ses vi inte förrän i mars när vi kommer dit. Så han och Ann missar hela nyföddhetskarusellen (karamellen).

Sen tog vi en liten sväng till Västerås - gud vad långt det har blivit till Västerås nu förresten! Iallafall med två barn eftersom T tyckte det var onödigt att flytta över dvd-spelarna till bilen vi skulle åka med. Fast de var duktiga i det stora hela, ingen blodutgjutelse förutom ett papercut på Medea... Vi köpte ridstövlarna till Medea och åt på McDonalds. Gud vad snygga stövlarna var! Två år gamla och bara pyttelite slitage på ena tån, ett kap! :)

Sen har vi kommit på en lösning med vagnproblemet! :) Det känns bra. Vi ska ha en Bugaboo Cameleon, vi hoppar Donkey'n. Nu återstår bara bilstolsproblemet. Vi har ju våran Acta Graco som vi hade till Astrea, men den känns inte helt bra. Helt ärligt får jag ångest av den när jag tänker på det. Usch! För det första så är den så trång - inte gjord för stora bebisar. Funkar ju bra första månaden, men sedan känns det som att när man väl lagt ner bebisen i den så sitter den fast. Alltså, det är ju bra att den sitter fast, men jag menar fastkilad. Inte bra. Sen är tyget av helt fel kvalitét, det andas inte så bebisen blir svettig på ryggen av att sitta i den.
Jag vill ha en Maxi Cosi. Men känns ju lite dumt att köpa en ny när vi har en som är fräsch och säker. Jag vet det låter som jag överdriver problemen, men för mig är det stora problem. Ibland kan det vara svårt att avgöra vad som verkligen ÄR stora problem och inte.... ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar