torsdag 20 oktober 2011

Baby Loo vecka 34+1... :)

Jahapp, nu har hon blivit minst 2,2 kilo tung och 45 cm lång.


Jag mår finfint för det mesta, lite jobbigt i bland om kvällarna då jag samlar lite vätska och känner mig tung och obekväm, hittar ingen riktig bekväm sittställning i soffan. Men om dagarna är jag smidig som en gasell. ;) Eller nåt... hehe!

Lite känningar av foglossning då och då, men det är inte så farligt just nu.

Tankarna vandrar ofta iväg numera till förlossningen, och jag längtar till den stora dagen då lilla Loo bestämmer sig för att vilja ut. Ska bli så spännande! Så underbart att äntligen få hålla henne i min famn. Men än är det en dryg månad kvar, vilket är tur. För vi har en del grejer som måste fixas innan hon kommer. T ex vagnfrågan..... Vi hade ju en plan A... Úllis skulle hjälpa oss att frakta hem en från USA. Men nu kan det bli knivigare än vi tänkt eftersom vi har bestämt oss för en syskonvagn som det inte finns en reseväska till än så länge. Vi vill inte att den reser utan skydd, eftersom flygbolagen inte är allför varsamma i sin hantering av bagage.....

I Sverige är den dyr, kommer gå på ca 18000 kr komplett. Halva priset i USA.
Men vi tänker så det knakar, och funderar på om det finns någon plan B i sikte.
Vill ju sååå gärna ha en sån... Bugaboo Donkey.

I går skrev jag ett förlossningsbrev! :)

Känns ungefär som första advent när man längtar efter julen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar