onsdag 20 januari 2010

Tack


Dagen idag har gått i vänlighetens tecken. Jag har varit måltavla för så mycket snällhet under dagen och jag tvivlar starkt på att jag förtjänar alla varma gärningar och goda avsikter.

Det börjar på jobbet. Min kära kollega och syster Mari, som alltid har tid att lyssna på mig och mina funderingar som inte alltid är helt enkelspåriga om man säger så, satt tålmodigt även i morse och lyssnade och verkade uppriktigt intresserad. Hämta kaffe åt mig och till och med plockat undan efter mig från lunchen.... Haha, det låter som om jag är en riktig primadonna och hon är en riktig toffel! Men det är inte riktigt så. Verligen inte! :) Men det är bara så snällt och fint gjort av henne!

Övriga arbetskompisar som också alltid har ett par vänliga ord över och sällan håller inne på att visa uppskattning, sånt känns så himla skönt och tryggt! Hoppas ni förstår vad glad jag blir!
Sen min bästaste kosin... magsjuk och sliten efter det... Hon har åttagit sig det ärofyllda uppdraget att vara barnvakt åt våra barn på lördag då vi ska på bröllop i Eskilstuna. Och bara det, att erbjuda sig sitta barnvakt när man har så många järn i elden hela tiden.... det är storsint och otroligt snällt! Och nu när hon nyss haft magsjuka och så.... Och sen allt annat fint hon gör för mig hela tiden, skulle kunna ägna ett helt inlägg här till bara det! *Ler*

Barnmorskan min....Vilken ängel! Jag fick något av henne idag som betyder väldigt mycket för mig, och för henne också tror jag. Men det är hemligt ;) så det behåller jag för mig själv......... Hon har alltid visat sitt stöd och kommer alltid med väldigt fina ord och kommentarer... komplimanger. *Ler* Hon är en otrolig människa som jag vet hjälper och stöttar många på mer sätt än hon egentligen behöver.

Och min älskade Tommy... som är så bra på att visa att vad jag betyder för honom, hur mycket han älskar mig...I dag har jag känt såå mycket kärlek från honom, omtanke och "bry sig om".
Vilken oslagbar dag!

2 kommentarer: