lördag 16 januari 2010

"Så skönt med en kväll man kan göra vad man vill"..... Joorå...

Vilken kväll... Den började ju bra, min pappa kom hit och tog med sig Medea till kusinen, han skulle vara barnvakt och Medea blev jätteglad. Jag blev också glad, då kunde jag ägna mig åt sjuklingen till 100 %. Vid halv sju kom de tillbaka och hade Isabell med sig och jag stekte lite korvar till dem och passade på att lägga Astrea medan de åt. Perfekt! Sen strax efter sju åkte Isabell och min pappa igen och jag lade en trött men nöjd Medea.... och precis innan hon somnat så vaknade självklart Astrea. Tassade in dit och såg att hon var alltför vaken för att kunna somna om själv, så det var bara att ta upp henne och gå in till Meddis som genast ville gå upp... Så vi gick upp. En halvtimme senare la vi oss allihop i min o Tommys säng och efter en saga somnade M men inte A. Smög ut med A, gav henne ett smörgåskex i köket och bar in Medea in till sig. Provade lägga A igen efter lite Robinsonglimtar men nä. Inte skulle det gå så lätt. Upp igen, mer panodil och nässpray, lite mer Robinson och så till sängs igen. Hon var ju så trött, men sååå svårt att komma till ro. Varm som en kamin var hon nu trots panodil hela dagen. Tillslut somnade hon och klockan 22 kunde jag gå ut med stackars Älsa som inte varit ute sen klockan 15.

Ibland blir det sådana här mariga kvällar. Som tur är så är de inte så tätt återkommande efter varandra. Det är bara att gilla läget, snart är de stora och man ser vemodigt tillbaka till den här småbarnstiden. Så ljuvlig, så jobbig. Ibland.

Puss o kram o gonatt

P.S Fick ett sms av T där det stod att han brutit näsan. Jaja, sålänge man får sms så är det ju ett gott tecken. Mobiler funkar inte i vatten, så då är han inte över bord iallafall. För närvarande. Åååå, måtte den där båtresan snart vara avklarad! D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar