fredag 15 januari 2010

Tröttheten...

...finns där. Men jag ska försöka förtränga den och låtsas som om jag sovit en skön åttatimmarssömn inatt. Jag var till Bastmora på kortkväll i går, och de där beryktade kortkvällarna med galna kortgänget brukar inte sällan vara över midnatt. Det är snarare regel än undantag. Men ack och ve så roligt vi har! Magmusklerna får sig ett rejält träningspass av allt garv och det kan behövas med tanke på alla godsaker man stoppar i sig under en sån kväll... Jofi, jag bröt pakten.... *skäms* Men nya tag idag!

Gick jag till jobbet idag? Njaäää, det kanske jag inte gjorde, men viljan fanns där och det är ju ett steg i rätt riktning. Grejen var att min väckare ringde halv sex som vanligt, och jag hade gått upp på en gång om inte Astrea vaknade och ville ha sin mamma kvar i sängen. Så Tommy ställde om väckningstiden 20 minuter, eftersom jag ännu inte lärt mig det på nya mobilen. Astrea kännde på sig att jag bara skulle ligga kvar ett tag, för hon somnade inte. Så för att inte göra den här historien längre och mer invecklad än vad den redan blivit.... så hann jag helt enkelt inte GÅ till jobbet på grund av vardagliga omständigheter.

Nu ska jag fylla på kaffe i muggen, kommer gå åt idag efter bara 4 timmars sömn, och börja jobba lite här också... *Ler*

Ha en fin dag kompisar! KRAM

2 kommentarer:

  1. Va? Bröt du den redan? Skärpning Coz!

    SvaraRadera
  2. Jamen.... Nej, det finns ingen ursäkt, jag föll för frestelsen! Tänkte att det är bättre att falla redan första dan, då faller man inte så hårt. ;)Men nya tag, nu är jag clean igen! *Ler*

    SvaraRadera