fredag 22 januari 2010

God morgon!

Ny dag igen då och jag måste erkänna att den här morgonen känts lite lite annorlunda. Tommy berättade igår att det "spökar" här. Han låg i badet igår när Medea var på dagis och Astrea sov och plötsligt lät det i badrumsdörren som om den öppnades och stängdes.... Hmmm. Jag som i regel är starkt troende på spöken, tyckte nog ändå att det verkade som om det kunde finnas en logisk förklaring. Tommy stänger aldrig dörren helt när han badar, utan drar bara igen den. Så det är klart att när luften blir varm och fukigt i badrummet, och luften utanför är torr och inte lika varm, så blir det olika tryck i badrummet och i övriga lägenheten. Alltså vill ju badrumsluften ut ur badrummet, alltså expandera... *Ler* ...och får dörren att röra sig.

Men i morse var min sturskhet som bortblåst och jag tände alla lampor vart jag än gick för att vara på den säkra sidan....

När jag kom till köket så var det första jag såg min tavla som höll mig vaken till sent i går kväll/natt. Tänk att det skulle vara så roligt att måla och skapa! Det ska jag fortsätta med, I'm hooked!!

Nu ska jag dricka kaffe, ut med hunden och sen iväg till mitt älskade jobb.....

Vi ses!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar