fredag 2 januari 2009

Kära dagbok,

snark! Eller jag menar snarare brist på snark här på Sans-a-Toutvägen 1.
Vår dotter somnade kl 2 natten till i går... Allvarligt. Och vaknade halv nio. Så idag så var det ett enkelt beslut att ta när vi sa att nu är det slut med dagsvilan! Sagt och gjort, och Meddisen har varit på STRÅLANDE humör näst intill hela dagen! Det var först vid fyra-halvfem-tiden som hon visade att hon var lite trött. Då packade jag in henne i bilen och körde ut till Låjsse och hennes hästar. Låjsse har alla ingredienser som kan vara bra att ha i trolldrycken "Glad Meddis" - Hästar... katter... kaniner och barn. Simsalabim! Sedan har hon ju två hundar som är mindre populära, men det goda överväger det "otäcka" med hästlängder! Hihi...

Usch, mina glasögon är alldeles flottiga efter mitt knäckkokande... Borde putsa dem! Jaa, det blev lite mer knäck idag! Det är ju så gott!! Och så måste jag ju tänka på lilla pyret i magen, h*n kanske inte fick i sig någon sist. Denna gången gick det mycket lättare än sist, när jag skulle hälla i knäcksmeten i formarna. Nu använde jag mig av en stor slev, och lät det flyta på medans jag flyttade handen över knäckformarna. Typ som när man häller i champange så där snitsigt i flera glas i ett svep. Träning ger färdighet!

I morgon flyttar våra fåglar till Söderhamn. De kommer få det jättebra och bo en stor voljär med två andra sångparakiter och två nymfparakiter. Kommer inte sakna dem. Har inte knytit an till dem alls. De har ju bott på övervåningen, stackrarna, eftersom vi har en katt som mer än gärna skulle leka med dem. Dödsleken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar