söndag 11 januari 2009

Maskbäbisar och maskmamman

Min dotter är ett blivande mattegeni!! Hon fyller 25 månader om 17 minuter, och kan räkna till 15! Klockrent, och efter 15 kan det komma 18, 17. För bara en månad sen räknade hon bara till 5, och yttrligare en vecka tillbaka bara till 2. Så hon är inne i någon utvecklingsperiod nu där det händer mycket!! Inte konstig hon varit så strulig med sömnen. Matteproblemlösning kan ju få även den mest luttrade matematiker att ligga sömnlös!!
Hon facinerar mig varje dag med vad hon kan och vad hon säger, och vad hon minns.
Inte undra på att föräldrar hela tiden ser sina barn som unika specialbegåvor, det är ju sant! Utan tvekan.

Medea ritade en jättefin teckning i kväll. Den var olik de andra hon hela tiden spottar ur sig som ett löpande band, den här var mer finarbetad, strecken var inte bara streck utan de var streck med känsla! =) Olika stora och vissa hade krumelurer och ett långt streck längst ner såg ut som en läkarskrivstil. Oläslig men konstnärlig. När jag frågade vad det var så sa hon:
"Maskbäbisar. Och maskmamman."

Ikväll blir det marängsviss framför tv:n! Jag borde skämmas!! Just för att jag inte skäms. *Ler*

Hare gott! =)

2 kommentarer:

  1. Hon är för underbar lilla Meddisen!
    Vill träffa er snart!

    SvaraRadera
  2. Hon brås nog på mamma i matte :) Hur var det nu med plus och minus? Eller någon annan, lite mer avlägsen, släkting.

    SvaraRadera