onsdag 21 januari 2009

Trött o tröttare...

I dag är det onsdag. Har ännu inte hört något från spekulanterna på huset, är det, eller är det inte ett gott tecken??
Men jag känner hopp! Jag tror vi måste börja flyttpacka snart. Hoppas jag har rätt!
Fast ändå... det känns lite motigt, så'n himla dålig timing på allt!! Det är ju nu man ska ta det lugnt, inte utsätta sig för stora förändringar och vila mycket. Läste att vissa gravida kvinnor sover 15 timmar/dygn! Herregud, jag sover väl någonstans mellan 5,5 och 7 timmar per dygn. Inte konstigt att man är TRÖTT!!! Eftermiddagarna är riktigt plågsamma. Men får man blunda en halvtimme när man lägger Meddisen så funkar kvällen riktigt bra.

Meddis har feber. =( Men det har inte varit så farligt under dagen. Hon har mest varit trött och hängig. Får se hur hon är i morgon. Hon somnade i min famn i soffan kl halv sju i kväll. Har hon inte gjort på mycket länge! Det var så mysigt...

Hehehe... Meddis har för länge sen upptäckt att pappa har en snopp. Hon tycker att den är väldigt intressant. I dag när T badade gick jag och Meddis upp för att hålla han lite sällskap eller nå't... Och Meddis gick fram till badkaret och sa förtjust: Pappas snopp!
Jaa, sa T, det är pappas snopp. Sen pekade hon på hans bröstvårtor och sa: Pappas tuttar! Och jag höll på att dö av återhållet skratt.

Sedan när vi var ute lite och lagade snögubben T och Meddis hade gjort dagen innan, så satte hon fast snö på den så det blev som en liten arm. Plötsligt sa hon: "Pappas snopp!" Ååå nej!!! Tänk om hon säger något sånt på dagis! Vem vet vad de ska tro???

Nu inväntar jag Tommy och Casper från E-tuna innan det är dax o knoppa! Kram kram......

1 kommentar:

  1. Ha ha ha!

    Ja, tänk vad mysigt det kan vara när de är sjuka... Fast det är ju förstås inget man önskar dem. Hoppas hon kryar på sig.

    Kramar

    SvaraRadera