måndag 12 januari 2009

Bajs! Det går inte att överföra bilder idag. Jag som poserade så snyggt framför kameran... =(
Tänkte lägga upp en bild på hur jag ser ut, men jag kan lika gärna beskriva det i ord.
En korsning mellan en heffaklump och en barbamamma. Och det är inte inbillning, har blivit 10 kilo tyngre sedan jag skrev in mig på mvc. Min matchvikt ligger idag på 72 kg!
Var dit idag, till barnmorskan alltså, och allt såg bra ut med bäbisen. =)
Är i v 32 nu, och har ett sf-mått på 29. (mått på livmodern) Berättade för Annika att jag tyckte bäbisen rörde sig konstigt. Ibland känns det som att den bara har en massa snabba hårda ryckningar, som typ spasmer. Och jag frågade om ofödda barn kunde ha epelepsi. Men det kunde de inte. Hon sa att om jag var orolig så kunde hon höra med doktorn så kunde jag få en tid till spec.mödravården för ett ultraljud. Och när hon frågade om jag var orolig, då tänkte jag att om hon har anledning att fråga så, så kanske jag borde vara orolig....? Det hade känts bättre om hon log och sa att "Du behöver inte fundera på det, bäbisar kan röra sig precis hur som helst i magen, bara de rör sig". Men nu är jag istället mer orolig än jag var innan.
Jag sa till Annika att jag skulle ringa henne ifall jag ville ha ett till ultraljud. Nu behövdes det inte. Eller, tänk om jag har fel?? *gulp*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar