fredag 9 januari 2009

Barnvagnsdjungel....

Jaha, då var man där igen då... I babyaffären klämmandes, kännandes, rullandes, velandes, och aldrig så kritiskt utvärderandes. Och för att göra det hela svårare, så har man en blivande trebarnsfar som faktiskt också vill vara med och bestämma! Ni kanske trodde, som försäljaren i affären vi var idag, att mammorna har någon typ av ensamrätt i val av vagn. Nähäädå! Det ska vara ballt, tufft och fränt också. Kan hålla med om att jag också vill ha en tuff vagn som gärna sticker ut lite i mängden. MEN i första hand tänker jag på säkerheten, och tätt efter att det ska vara bekvämt för barnen. Jag ska inte behöva gå och oroa mig medans jag är ute och promenerar med barnen, att de har det för trångt, varmt, hårt, mörkt, oskyddat..... ja vad som helst.

Jag har fallit för Teutonia Team S4. En för mig helt perfekt vagn som uppfyller alla mina krav och önskemål. Dyr är den, men det finns bättre begagnade till ett hyggligt bra pris.
Tommy är såld på Phil och Teds "Vibe". Också en dyr vagn. Är otroligt mycket smidigare än Teutonian men jag är lite osäker på vissa detlajer i vagnens konstruktion. Bla bekvämligheten.
Men tvivel är till för att övervinnas, det är säkert en jättebra vagn, har bara hört gott om den. Men ändå.... det är något som gnager!

Vi har som tur är LITE tid kvar, så nu är det ältande, vridande och vändande... argument för och emot. Och folk ska snacka om att det är ångestladdat att välja bil!!!

P.S.
Jag är naturligtvis glad att jag har en sambo som ÄR intresserad och bryr sig! =) D.S

Haregott!

2 kommentarer:

  1. vsst är det kul när dom bryr sig.....men vad enkelt det vore om dom tyckte som vi. :)

    SvaraRadera
  2. Vill se dig baxxa runt med en monstervagn av märket Teutonia på ICA här hemma. Går inte. Att fälla ihop och fixa med en vagn som är ssom ett monster är ingen höjdare heller. Att Phil and Ted är lite cool förutom att den är smidig, lätt och ruskigt praktisk är juh bara en bonus. ;o)

    SvaraRadera