lördag 28 februari 2009

Ute på hal is ;o)

Vi hade pimpeltävling på jobbet idag! Mysigt och trevligt tyckte jag och Medea, som inte var med och pimplade denna gång utan mest minglade runt bland hålen.

När vi skulle åka hem så hände något märkligt. Jag såg inte ordentligt, utan det liksom svartnade för ögonen. Blev alldeles konstig i både knoppen och i kroppen, så som tur var så åkte pappa med oss, så han fick köra hem. Tommy var hemma och vilade med sin onda axel idag, så det var verkligen tur, för jag hade aldrig kunnat köra hem. Fortsatte må dåligt så jag ringde till förlossningen, för jag misstänkte nåt i stil med akut havandeskapsförgiftning.
De sa att jag skulle komma så fort som möjligt, så Tommy och jag åkte och lämnade Medea kvar hemma med pappa och Ann.....

Väl där så tog de en ctg-remsa, urinprov, blodprov och blodtryck. Allt såg bra ut och doktorn verkade mer orolig för mina ögon än för bäbisen! :o) Barnmorskan som hade hand om oss verkade jättebra, Michaela hette hon, hoppas vi får henne när det är dax!!

Nu mår jag bra, tror att det hela kanske var en reaktion på stress.

Och Medea hade en toppendag med morfar och Ann! Varje gång vi pratade med dem i telefon hörde man Medea kvittra i bakgrunden. Så inte gick det någon nöd på henne. Var lite nyttig träning inför D-day....

Må så gott!

3 kommentarer:

  1. Du ska inte ha stressymptom i det här läget! Var rädd om dig och bebben! Tänk att det snart är dags!

    SvaraRadera
  2. jag håller med Jenny, ta det lungt nu. jag lovar att alla sysslor du tänkt göra, kommer att finnas kvar även efter en förlossning, om inte din enarmade sambo tar tag i sakerna:-)

    SvaraRadera
  3. läste lite bakåt i din blogg..
    jaha var du alltså på koll den 28 feb...på Hannas födelsedag :-) !!!vilken tid var du där? Hanna är född 14.18 /Saskia

    SvaraRadera