torsdag 26 februari 2009

~ Ä L S K A R ~


Vem behöver lördagsgodis när man ständigt har praliner som regnar över en..? Jag syftar på min underbara Medea såklart!

Idag när jag hämtade henne på dagis mötte jag henne i korridoren. Hon var längst bort och fick syn på mig, och kom springandes med ett målmedvetet, koncentrerat uttryck i ansiktet, ögonen glittrade och hon sa: "min mamma, min mamma!"

Jag lyfte upp henne och vi kramades länge innan vi gick in i hallen för att klä på jackan och skorna. Jag frågade henne vad hon fått för mat idag då? "Sås!" Svarade hon. Jaha, mer då? undrade jag. Meddis tänkte och sa....... "Sås" Då kommer en av den andra avdelningens fröknar in i hallen och skrattar och säger att hon hörde Medea. Hon berättade att de fått soppa idag, och hon tyckte Meddisens svar var så klurigt! Briljant tyckte jag! =o)
I kväll läste vi hennes favvobok Tim, och en bild föreställde Tim och hans mamma ståendes bredvid varandra i regnkläder inomhus. Medea pekade på bilden och sa: "Tim o mamma" sedan tittad hon på mig och sa med sin änglalika röst, "Medea o mamma" och lade sina armar om mitt huvud.
- Vad jag älskar denna unge!!!

3 kommentarer:

  1. Och tänk att hjärtat ska ha plats att älska en till lika mycket...
    Vilket fantastiskt svar, sås alltså. Helt rätt.
    Kramar till dig och Meddis.

    SvaraRadera
  2. Underbara unge. Och en lika underbar mamma. :o)
    Kramar.

    SvaraRadera