fredag 20 februari 2009

3,5 arbetsdagar kvar nu!!!! =o)

Jag har en kompis som snart ska få mysa med gosig, nyfödd bäbis! Hon har beräknad förlossning den 21/2, så den kan komma precis närsom helst, tredje barnet. Hon berättade för mig om hennes ben, haha! De var så svullna att hennes äldsta son kunde göra mönster och avtryck i dem med händerna, precis som i lera! Jag skrattade gott åt det, lät så himla komiskt.

Nu har jag också fått svullna ben.... inte såååå som hon, jag kan ännu inte göra mönster i mina, men strumpresåren gör ju sitt fina lilla dike. Och det är ju sån obehaglig känsla, värker liksom utan att göra ont om ni förstå. Hoppas det inte blir värre, minns ju hur de såg ut när jag väntade Medea. Men, men ... inte så mycket att göra åt. Annars mår jag ju hyfsat bra.
Tyvärr kan jag inte bära Meddis lika mycket som förrut, det gör så himla ont och trycker liksom på nedåt. Inte för att jag är rädd att förlossningen ska komma igång, den är såååå välkommen så! =) Men just att det gör så ont. Har haft endel förvärkar så starka att jag blivit svettig om händerna, så det känns som att nu är det snart upploppet kvar bara! Och när man räknar efter så är det bara 22 dagar kvar till D-day.... Så det är ju inte så konstigt att man känner sig lite sliten och mör.

Jag ser verkligen fram emot förlossningen! Är inte ett dugg nervös just nu. Längtar såå efter det lilla underverket!

Kram!

2 kommentarer: