söndag 15 februari 2009

~ En helt vanlig söndag, typ ~

I dag har kom morfar och Ann med en jättefin matstol åt Meddis. En "riktig" stol, ingen bäbisstol som vi förklarade för Medea. Den var i ekträ och hur söt som helst med en vit mjuk sittkudde i form av en katt. I kväll när vi skulle äta middag så hade hon klättrat upp i den själv och satt sig!! Den är ju hög! Men hon har säkert suttit i en sån på dagis redan. Där satt hon och såg helnöjd ut. "Fått av morfar Ann" sa hon.
Sen packade vi in oss o bilen med Älsa och for till svärmor o svärfar, för att äta lunch. Mumsigt värre, rostbiff med potatis och sås och grönsaker. Bl.a Ingelas heminlagda gurka som är så god!
En trött Medea var svår att hålla vaken i bilen hem, men efter två sena kvällar som hon inte kunnat somna på så tvärvägrade jag låta henne somna i bilen. Det lyckades med lite mutor! ;-) Har ju hört barnpsykologen på tv4: s nyhetsmorgon Louise Hallin (gillar henne skarpt) hon säger att barnuppfostran består av hot och mutor, och visst är det så. ;-)

När vi kom hem så tog jag och Medea på oss varmare kläder och gick ut på tomten. Meddis älskar ju sin snöskyffel och jag min, så vi skottade lite snö där snöplogen missat. Ja just ja, har ju glömt berätta att Tommy lyckats muta en snöplog att köra runt vårt hus när det behövs under vintern! Haha, det är ju kanonbra, ni anar inte hur jobbigt det skulle vara att skotta här för hand!!
Plötsligt fick Medea för sig att hon ville ut till sin bänk som stod mitt ute på gräsmattan. Snön är ju jättedjup där så det var ju bara att bära dit henne. *Pust!* Fick en jättebra idé, och gick tillbaka och hämtade spaden. En skottad gång ut till hennes kära bänk skulle nog inte vara fel. Och när jag ändå höll på så skottade jag fritt ett område runt bänken. Meddis var nöjd, och således jag också.

Nu ligger lilla sessan och sover sött, finns det något sötare än sitt sovande barn? Hon somnade på tre minuter efter att vi läst en saga och bytt blöja en andra gång eftersom det "inte kändes bra" som hon sa.... Pussiga unge!

Nu har Tommy fixat ihop en äppelpaj! Pussiga älsklingen!
~~~

2 kommentarer:

  1. Tommy+äppelpaj=? På påse eller på riktigt?
    Ja vi kanske skulle ha styrt vår väg mot fagersta i fredags iaf....om man får äppelpaj till fika:-)

    SvaraRadera
  2. Mutor och hot? Låter lite som hunduppfostran. :o)
    Ta inte i för hårt med snöskyffeln.
    Kram.

    SvaraRadera