tisdag 24 februari 2009

Nytt barnmorskebesök. 18 dagar kvar......

Usch vad jag är hemsk, sitter här och vräker i mig godis. Det värsta är ju att det inte ens är några goda godisar kvar, och nu mår jag lite lätt illa av sockerchocken. Burrr!

Var som rubriken lyder hos barnmorskan idag, men min riktiga bm skulle vara ledig idag så jag fick gå till en annan (också riktig) bm. Hon var hur bra som helst idag, kändes riktigt trevligt att vara där. Allt såg bra ut, blodtryck - ua, urinprov - ua, sf-mått - 35 cm ua, hjärtljud - ua. 130-136 slag/minut. Bäbisen låg där den skulle och var fortfarande ruckbar.
Hon sa att enligt doktorns föreskrifter så skulle jag visst kommit på koll varje vecka efter v 35... Men det måste min "riktiga" bm helt ha missat. Nåja, jag mår ju som en prinsessa, så ingen skada skedd. Men man börjar ju undra hur stor koll riktiga bm har egentligen.
Har nu ökat 14 kg sen inskrivningen med mina 76 kg. Och bäbisen ligger fint strax över medelkurvan som den gjort hela tiden.

Nu vill jag att det ska vara dax! 18 är ju inte så mycket. Fast det beror ju på. 18 spindlar är ju obehagligt många! 18 kronor på kontot är ju obehagligt få.... 18 dagar.... kan kännas väääldigt många!

Ha det så bra!

2 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt ni ska få, med en liten bebis att snusa på. Se nu till att få vila så mycket som möjligt de här sista dagarna, snart blir det ju fullt upp.

    Kram Camilla W

    SvaraRadera
  2. Tack för hälsningen Camilla! =o) Jaa, jag ska bara mysa nu, jobbade sista dan idag! KRAM

    SvaraRadera