lördag 20 februari 2010

När man tittar runt i vår lägenhet behöver man inte titta länge innan man hittar små spår som tyder på att vi är en småbarnsfamilj. Det är ju helt normalt. Men.... det är bara det att hade jag inte vetat om att vi bara har två småtjejer så skulle jag har slagit mig i backen på att vi hade minst fyra! Till exempel, på mitt skivbord där jag sitter nu så ligger en teckning, en kaffekanna (leksaks såklart) en kaffekopp (också leksaks) en del av en leksaksdammsugare, en muminbok och en vattenfärgsmålning.
Vidare, på matbordet så ligger det 1000 små grejer från sprutor (Leksaks naturligtvis :)) till den gula skobyggnaden som hör till Musses klubbhus. På skänken ligger en rosa vinterhandske. På soffbordets undre del ligger också diverse barnböcker, pussel osv. På golvet i vardagsrummet ligger 12 leksaker, och jag vet att bortanför fotöljen hittar jag nästan lika många på mattan framför tv:n.

Och nu kan man ju undra varför jag sitter här och rabblar upp alla grejer som Medea sprider runt omkring, istället för att plocka undan dem. Och det kan man ju få undra. Själv tänkte jag gå ut med hunden. Och inte tänka på att Rammstein spelar i Stockholm i skrivande stund. :(

Tjohej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar