måndag 15 februari 2010

En hjärtlig lunch... ;)

Hämtade en pastasallad från Bergsmannen idag till lunch och där hade de dessa fina pins till salu! Så jag passade på att pimpa upp min plånbok lite, vad tycks? :)
Sen att det går till ett behjärtansvärt ändamål gör det ju än finare!
Så nu hoppas jag att med denna enkla handling hjälpa ett litet hjärta att klappa på....

Salladen var sisådäär, kanske för att jag egentligen inte var så sugen på nåt kallt. Men alternativen var sämre.

Alltså, barn ska inte få vara sjuka!!! Är det nåt som engagerar mig och berör mig så är det sjuka barn. Usch och fy så orättvis det kan vara. Önskar jag kunde göra nåt mer för att hjälpa... har nog valt fel karriär. Hade jag fått skruva tillbaka klockan en sådär 15 år så hade jag riktat in mig på sjukvården. Om jag bara vetat!

Fast å andra sidan så vet jag inte om mitt blödiga hjärta klarat av att jobba med sjuka barn. Det är nog oerhört påfrestande och jag hade säkert aldrig lämnat jobbet på jobbet. Men ändå, jag känner att jag valt fel...

Ha en fin dag snyggingar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar