tisdag 15 september 2009

Sjukstugan

Klockan är 19:10, och båda flickorna ligger och sover. Det händer aldrig. Förrutom idag. Medea är jätteförkyld, snorig, hostig och börjar bli varm. Hängig och trött och toleransnivån är extremt låg. Stackars kraken... Hon somnade i vagnen på väg hem från apoteket vid 18-tiden, och fick vänta där medans jag bar in en vaken Astrea och satte henne i hennes nya favoritleksak - gåstolen. Sen skynda ut och hämta sovande Medea och klä av henne och lägga henne i sängen. Hon sov vidare och jag lade mig med Astrea i min säng och ammade henne till sömns. Knappt var jag ute i köket igen, när Medea vaknade ledsen och eländig. Nässpray och hålla om tills hon somnade om och jag tassade ut. En minut senare vaknade Astrea. Peta i nappen, och hon sov vidare. Väntar bara på att hon ska bli dålig, hon vaccinerades idag 5,5månadersvaccin mot b la diffteri, polio,stelkramp, kikhosta och hib, som bla ger ett visst skydd mot öroninflammationer.

Nu är kl 20, och Medea har vaknat flera gånger. Astrea vaknade och var helt otröstlig men somnade om tillslut vid mitt bröst. Hann inte få i henne alvedon innan hon somnade om igen. Typiskt! Vill ju inte väcka henne..... Har en supp beredd i fall hon vaknar ledsen igen.

Nu äter jag kycklingrester och ska bänka mig framför tv:n och idol. Har jag tur så sover dem nu ett tag.

Kram!

2 kommentarer:

  1. usch vad jobbigt...nu börjar "sjukdomstiderna"! Hanna var riktigt snorig nu på em :-(
    Det var kul att träffa er på öppnis förra veckan!
    /Saskia

    SvaraRadera
  2. Saskia:
    Tycker det var roligt att träffa er med! =) Hanna hade blivit så "stor" hon med, och vilken charmis sen! Adde har vuxit han med sen jag såg honom sist. Han är så fin! =)
    Kram

    SvaraRadera