onsdag 9 september 2009

Ny tjej =)

I did it! Jag klippte klippte av mig håret! Det är ju bara hår... Och det var ju inte ett tjockt, glänsande hårsvall jag klippte av direkt. Men ändå... Jag trivs jättebra i min nya frisyr, nu ska jag bara blonda till det lite om ett par veckor så blir det perfekt. Det blev page med lång lugg och kort i nacken. Känns långt fast ändå inte.

Medea somnade kvart i tio sittandes i soffan, och Astrea somnade strax efter 10. Jag är inge bra på att natta mina barn ensam. Blir bara tok. Jag måste ju lägga Astrea först, och då kan inte Medea vara med i samma rum eftersom hon hela tiden härjar runt i sängen. Så jag försöker få henne att hålla sig sysselsatt med nåt i sitt rum under tiden jag söver A. Med ganska dåligt resultat. Det var nära! A hade precis slumrat in när M vrålade att hon var kissnödig. "Mamma! Mamma! MAMMA!!!" Då vaknade A och var klarvaken. Sen ville inte Medea hålla sig i sitt rum ensam längre, och jag kan faktiskt förstå henne. Hon var ju tålmodig första svängen tills hon ville kissa. Jag försökte med alla tre i sängen. Lite lätt frustrerad över mina misslyckade försök att få dem att somna. Alla var dyngtrötta, Medea jämrade sig och sa: "Jag vill också sova ju" när jag försökte förklara för henne att jag måste natta Astrea först innan hon och jag kunde lägga oss i hennes säng och kvällsmysa. Medea somnar inte själv. Hon vill ligga bredvid en och läsa saga först och sen somna innan man går upp. Astrea somnar heller inte själv.
Tillslut gav jag upp och vi satt oss i soffan och tittade på Efterlyst... och plötsligt sov Medea. Problemet löst! Om än totalt misslyckat. Stackarn kommer vara skittrött i morgon.

Undrar om det är nåt fel på Älsa..... Hon har börjat gå så långsamt. Hon är inte halt eller stel eller så, men hon går långsamt som en gammal hund. Usch. Ska faktiskt ta och ringa vet. i morgon och ta med henne på en koll. Hon ska iallafall vaccineras ju.

1 kommentar: