lördag 26 september 2009

Nu äntligen börjar vi piggna på oss här hemma, ja förutom Tommy då som varit mer eller mindre pigg hela tiden som tur är. Han jobbar denna helgen från fredag till söndag och det har gått jättebra med barnen måste jag säga. Astrea har ju kommit in i sin utvecklingsperiod med storm och visar tydligt vad det innebär.... Men det är lite skönt att se att hon har humör för hon har ju alltid varit så snäll och med på det mesta.

Undrar hur det skulle se ut med en svart bröllopstårta? Kanske lite väl svart...? Med röda rosor som garnityr runt om varje våningsplan. Hmmmm.

Jag är hungrig nu. Barnen sover, har precis somnat faktiskt, men inte så ialla ändå. Medea somnade halv nio och Astrea tio i nio vilket inte är så illa pinkat för att vara mig. Vi låg alla i stora sängen och en något otålig Astrea sög som besatt ur tomma bröst innan hon gick över till nappen, vilken inte alls var vad hon tänkt sig. Medea lade sig tillslut längs med huvudgaveln på sängen och hade sitt huvud tätt ihop med mitt så hon kunde nå att pilla på mitt öra. Suck! Vilket gäng va? =) Lite Beppes gonattstund över det hela. Så när Meddis somnat in, fort ut med Astrea innan hon ilsknar till ordentligt och väcker storasyster. In med Astrea till vardagsrumsgolvet och ger henne en absolut förbjuden leksak - fjärrkontrollen. Då kanske hon är nöjd i en minut medans jag hinner lyfta över Meddis till sin säng..... En stilla bön blev hörd att hon inte dränker in den helt i dregel, vilket jag inte tror den riktigt är byggd för att tåla. Hehe.

2 kommentarer:

  1. Ju mer jag tänker på det tror jag faktiskt att svart funkar. Med vita duttar att ljusa upp med och så röda rosor.
    Kram Coz

    SvaraRadera
  2. Ja! Kanske sprida ut lite rosenblad över bordet också.... och ha de där snygga kakorna på fat kanske?
    Kram/ Coz =)

    SvaraRadera