måndag 28 september 2009

Måsten är inte ALLTID tråkiga

Snart ska jag göra något riktigt roligt! Jag ska skaffa material till inbjudningskorten! Jag har tänkt mig använda mig av vit tapet med sammetsmönster som ytterlager eller pärm, svart underlagspapper till insidan av kortet, och ljusgrått papper där själva inbjudan står skriven. Kanske. Över det har jag tänkt mig sätta ett blodrött finare papper där jag ska embossa (prägla in) vårt monogram TM. Tapeten ska vikas ihop så kanterna överlappar varandra på framsidan och ett blodrött band ska knytas runt om och förseglas med svart vax. Låter inte det fint? Tror också man kan hitta genomskinliga kuvert på panduro...
Jag ska sätta in bilder här sen när den första blir klar!

Nu kommer snart yrvädret in genom dörren, Medea har varit på dagis idag första gången på två veckor då hon varit sjuk. Gissa om hon längtade dit idag! Tommy är ledig idag och är och hämtar henne nu. Nu hör jag henne i trappan! Ska gå och möta henne.

Kram

1 kommentar:

  1. Det låter helt fantastiskt! Oj vilket jättejobb du har framför dig, men roligt samtidigt förstås. Ska bli riktigt spännande att få se resultatet.

    SvaraRadera