måndag 14 september 2009

Mina änglalika ganska olika =)


I dag har vi faktiskt inte gjort nåt speciellt alls, bara varit hemma i princip, och ibland är det skönt med sådana dagar. Och jag tror Medea också uppskattar sådana dagar, då hon kan gå och skrota i pyamasen om hon så vill hela dagen.

Hon börjar bli förkyld igen, snoret rann idag och hon nös.

Astrea har kommit på hur roligt det är att rulla av och an i sängen när jag försöker lägga henne. Vips är hon på mage och i nästa sekund har hon rullat över på andra sidan - helnöjd. Haha, hon till och med försöker rulla över mig, och blir arg när hon inte lyckas! Hon är jätteduktig på att sitta nu, jag brukar ha amningskudden som stöd omkring henne, och den behövs än så länge för rätt var det är så tippar hon åt sidan. Ofta är det för att Medea "hänger" över henne, stackars krake.

Meddis är så tråkig när det gäller leksaker. Allt är hennes. När Astrea leker med nåt som hon inte tittat åt på evigheter så ska hon ändå ha det precis då. Hon blir jättearg när jag förklarar att man inte kan göra så, ta saker från andra. Men jag vet ju att hon vet att man inte gör så....

1 kommentar:

  1. Man ska kanske inte dra alltför många paralleller mellan barn och hundar, men det där med leksakerna låter exakt som Etta och Rea. Måste vara ett storasystersyndrom. :o)

    Kram på er!

    SvaraRadera