torsdag 3 september 2009

Lyckliga husägare finns det många, men jag är en lycklig lägenhetsägare! Oj vad jag trivs! Går runt här och myser även fast vi är långt ifrån klara med inflyttningen. Gardiner ska upp, tavlor ska upp, vissa grejer ska upp på vinden och så vidare. Men mysigt och hemtrevligt är det. Det känns faktiskt som om att bo i ett hus, fast betydligt lättare och mindre ångestframkallande. Det finns gott om plats för oss och här finns mycket utrymme för bus och lek för både barn och hund. Tyvärr har vi ju ett hus också... ett som nog klassas som svårt ångestframkallande om man tittar på skalan. Lyckligtvis så är jag gott rustad mot sådana otrevligheter och sålänge jag slipper bo mitt upp i det så känns det inte så betungande.
Vi räknar kallt med att ha sålt huset till vintern.

Astrea har blivit så duktig på att äta puré. =) Alltså, vi är fortfarande i smakportionsstadiet, mer vill hon inte ha. Men vi har ingen brådska, det är hon som bestämmer. Potatis och majspurén är den hon äter, gröten är hon inte lika förtjust i, men det går om hon är tillräckligt hungrig. Sedan ammar jag till "efterrätt". Måste ta tag i det där med ersättningen/vällingen. Har inte provat på länge nu, men jag har ju sagt att jag ska sluta amma vid 6 månaders ålder, så jag får ta tag i det igen och se om det faller gullegrisen bättre i smaken nu. Inte för att jag tror att det kommer bli så lätt.

Medea är något utav det mest tålamodsprövande jag någonsin varit utsatt för! Hon gör aldrig som jag säger längre, och jag menar 99,9% av gångerna. Som idag när vi kom hem från dagis så vägrade hon ta av sig skorna. VÄGRADE. Hon blev så arg att hon glömde bort att andas så hon helt enkelt föll ihop av syrebristen. Sen fortsatte hon skrika liggandes på golvet som besatt. Vad gör man? Det slutade med att jag tog av henne skorna mot hennes vilja, eftersom lillasyster också nu blivit ledsen och inte ville ligga på golvet medans jag gång på gång bar tillbaka en sparkandes och skrikandes Medea till hallen. "Ok, ha skorna på men då lämnar du inte hallen."

Jag har ingen aning om hur man tacklar dessa vredesutbrott, och när hon alltid, alltid säger nä eller jag vill inte om allt möjligt. SUCK!
Jag vill ha tillbaka min änglalika, glada, snälla lilla flicka! =) =)

2 kommentarer:

  1. vad kul att ni trivs!! vart är det nånstans? vågar inte gissa... jag kan tänka mig känslan av att "slippa" huset...hoppas det nu blir sålt någorlunda fort.
    så lilltjejen gillar majs å potatis :-)!! här går gröten hyfsat ner iaf, men nu har hanna börjat med välling så då slutar vi nog med gröt...smidigare...slipper man ju kladdet :-). "matpure" gillar hon inte nåt vidare.
    hon har fått en tand oxå min lilla kvinna!! :-)
    hmm inte kul med såna utbrott hos Medea...men vad gör man, typ inget för om man gör nåt blir det bara värre...är min erfarenhet...he he
    ha det bra! / Saskia

    SvaraRadera
  2. Hej Saskia!
    Hehe, kan inte låta bli att undra vad du gissar, om du vågade =)
    Vi bor på Vilhelminav. 4a nu. Den enkelriktade gatan mitt mellan domus och gågatan. I huset längst bort mot pickaboo på vänster sida om du står med Vilhelminaparken i ryggen. Oj vad krångligt det blev nu då! =)

    Var det svårt att få Hanna att äta välling?

    Nämen ojsan! Har hon fått en tand, jaa då har hon ju gått och blivit kvinna! ;-)

    Kul att höra av dig då och då här!! Blir ju aldrig att vi ses annars ju. Vi får ta och hitta på nåt med barnen sen......... Kram!

    SvaraRadera