fredag 6 juli 2012

Senaste månaden.....

... har det hänt massor.... har inte blivit så mycket skrivande här tyvärr. Mycket för att jag helt enkelt inte hunnit. Det har varit lite som så att så fort man fått en stund då man kan sitta ner och skriva så börjar ungarna bråka. Haha, jo det är faktiskt så. Och hela tiden drar de in mig i sina "diskussioner". Och då tappar man lite sugen och det lilla kreativa man har bara flyger iväg.... 
Ja nu i skrivande stund hände exakt samma sak. Jag har en liten önskan nu: Låt mamma vara, en liiiiten stund bara! Dra inte in mig i allt bråk hela tiden, haka inte upp er på smågrejer, bla bla blaa bla bla blaaa. :) Suck! 

Vi har bestämt oss för att skaffa en till hund! En Leonbergertik! :) Hon heter Jösses Amalia och är uppfödd på Villmobackens kennel i Ludvika hos en mycket trevlig och rakt igenom bra tjej som heter Marina Fredriksson. Vi fattade direkt tycke för henne och hon har sunda friska hundar vilket är A och O tycker jag för en seriös uppfödare. Här nedan är en bild på Amalia fem veckor gammal! <3 
Den 16/7 får vi hem henne! Gud vad vi längtar............


Sommaren har ju hittills varit kall och regnig. Så mindre kläder än Astrea har här nedan har man knappast kunnat ha i sommar utan att frysa. Å andra sidan så har det inte hindrat dem från att springa runt som nakenfisar på gården.... Men igår var det ju en helt perfekt sommardag, och den eftermiddagen tillbringade vi på stranden Hagudden här i byn. Såå mysigt och jag och barnen njöt för fulla muggar!


Medea och Astrea gjorde ett besök hos frissan för ett par veckor sen. Så här fin blev Meddis i lugg!
Astrea är nästa kvinna på tur. :)


Semesterplaner är att åka till Legoland på Onsdag, Göteborg på Fredag och hem på Söndag. Blir ca 200 mil i bil, förstår du om jag är lite nervös över just det? ;p

Nu bråkas det igen. Dags att sluta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar