tisdag 10 juli 2012

Positivt tänkande ;)

Hm.... känner mig lite risig om jag ska underdriva. Halsen är illröd och svullen, hosta from hell, ont i kroppen och trött. Och självklart snorig. En riktig hederlig bonnförkylning med andra ord. Värst är halsen som värker konstant. Det värsta är - också - att Astrea är lika förkyld, fast hon har inte klagat på halsen tack och lov. Lo är också lika förkyld hon med. Och Medea har varit dålig någon vecka nu men det börjar ge sig som tur är. I förrgår kväll/natt hostade hon så hon nästan kräktes stackarn....

Jag var superkorkad igår kväll. Vi satt och kollade på en Liza Marklundfilm som slutade halv tolv. Jättebra förövrigt, men tyvärr var den så bra så vi ville se den sista filmen i serien direkt. Så jag kom isäng strax efter ett. Losan vaknade kvart över fyra och vi satt uppe till kl fem. Sen vaknade Astrea 6:20. Grattis. Hon väckte tyvärr mig och inte Tommy. Så nu sitter jag här och tittar på Charlie och Lola, Meddis har också kommit upp, och jag funderar på det faktum att vi ska åka 80 mil i bil i morgon. För Legoland ligger så jävla långt bort. Inte speciellt lockande alls, speciellt som de utlovar regn och 13 grader varmt under tiden vi ska vara där.. Förkylda barn, förkyld mamma.
Är hyggligt sugen på att avboka hela grejen. GUD SÅ SKÖNT det hade varti!! :)

Men men, vi kommer nog åka. Och ångra oss 100 gånger att vi åkte. Haha, det här känns som "Ett päron till farsa-filmerna" dömda att misslyckas liksom. Snark!

Idag ska Älsa till Dala Djurvård i Smedjebacken och bli fin. Lagom till hon ska till Monika i Riddarhyttan på värdens bästa hundpensionat!

Nu: frukost! Ha en finfin dag! K

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar