torsdag 26 juli 2012

Katter, -åttor och troll

Shit! Jag tror vi har bestämt oss för att ta bort Terror, vår katt. Alltså låta henne somna in. För evigt typ. Usch! Känns så grymt och jag är säker på att hon kommer att hemsöka oss från andra sidan.
Av någon anledning har hon börjat kissa på kläder, filtar och handdukar som ligger på golvet. Inte varje dag men så fort det sker någon förändring här hemma så börjar hon. Och kattpiss är så äckligt vidrigt, det stinker! Och har man otur så går det inte bort i tvätten heller.
Varje gång det händer så tänker jag: Nästa gång så har du kissat på din sista filt katt-AS! Men det har bara varit tomma hot. Så hände det för några dagar sedan, jag märkte det när jag skulle bädda i ordning Smulans sovplats att filten stank. Och kiss från små Leonbergervalpar (inte andra valpar heller för den delen) är luktfritt, så Terror är misstänkt bortom allt tvivel.

Efter åtta år tillsammans så är ett sånt beslut otroligt jobbig att ta eftersom katten inte är dödligt sjuk. Hon är inte speciellt elak heller, väldigt snäll faktiskt och himla söt. Barnen älskar henne och Medea avgudar henne.... Så det kommer bli tufft.

Vi åker nog på att skaffa en kattunge till dem.

Talet 8 går det visst troll i..... Skitotäckt! Kolla här:

  • Benjamin har åtta bokstäver
  • Han blev åtta månader gammal (så när som på fyra dagar)
  • Det var i månad 8 han dog
  • Vår hund Ängel blev åtta år gammal
Och Terror är som sagt åtta år och det blir troligtvis i augusti hon får komma till katthimlen....

Usch fy och usch! Jag vill inte, men ändå vill jag inte ha en katt som kissar på grejer rätt som det är. :(
Jag vill inte var en som bestämmer över liv eller död på en oskyldig liten katt.


2 kommentarer:

  1. Jag tror att hon kanske kissar för att markera sitt revir nu när ni fått hem en ny hundvalp.
    Om det är så kommer hon ju att sluta när hon vant sig vid den nya familjemedlemmen.
    Hade samma problem med en av mina katter förut.
    Vågade inte låta något ligga på golvet till slut.
    Jättejobbigt! Men lika plötsligt som hon börjat slutade hon. Hoppas det ordnar sig.

    SvaraRadera
  2. Ååå, ja jag hoppas att det är så! Tack, du har gett mig lite hopp! :)

    SvaraRadera