tisdag 10 juli 2012

Lämnade Älsa på djurvården i Smedjebacken i morse, åkte sen vidare med Lo som sällskap till Ludvika för att göra lite ärenden. Två timmar senare hämtar jag en bedårande hund - med öroninflammation. :( Men Gud vad hemskt att jag inte sett det! Kände mig som världens sämsta matte! Nåja det var tur att vi hade tid där med Älsa så det blev upptäckt i tid innan inflammationen gått djupare.

Men vad göra nu? Om några timmar var det meningen att Älsa skulle till Riddarhyttan och Monica på Leonberget'z hundpensionat. Och vem får tag i en veterinär på så kort varsel?

Veterinärservice låg ett stenkast från Dala djurvård, så jag tänkte försöka en liten fräckis. Åkte dit och tog Lo i bilstolen och vovven i andra näven och satte mig i väntrummet. Det var ett par hundar och ett par katter som väntade i väntrummet.

Efter en timme eller så när de andra patienterna gått tog vet Maria emot oss! Gud så snällt!! Hon konstaterade att Älsa hade akut öroninflammation i ena örat och skrev ut droppar. Så då var problemet nästan löst! Bara hämta ut dropparna på Apoteket, vid det här laget hade Losan börjat ledsna på hela situationen. Så fort hem och T hade frågat Monica om hon fortfarande ville ta emot Älsa med öroninflammation som måste behandlas. Det var inga problem! Hon är en guldmänniska Monica! ❤

Nu är Älsa lämnad där... Saknar henne redan och tänker på om hon trivs. Men jag vet att bättre hundpensionat är svårt att hitta, så det ska nog gå bra!

Ligger bredvid Astrea och väntar på att hon ska somna så jag kan börja packa. I morgon bitti tidigast möjligt drar vi mot Legoland! Hujedamej!! ;)

1 kommentar:

  1. Hej:) vad kul att du "hittat" våran blogg! Och vad kul att du har en blogg!!! Den ska jag läsa:-) Ser att du skriver massor...till skillnad från mej, blir ibland bara;)
    ha det så bra!

    SvaraRadera