torsdag 19 juli 2012

I går...

Var det sånt ruggigt höstlikt väder, så vi var inne typ hela dagen. Tills jag började klättra på väggarna. Jag fick tillslut med mig Älsa, Lo, Astrea och Medea ut på en liten promenad. :)

Vi gick längs Kobajsvägen och vårt mål var stallet uppe vid korsningen. Men ganska snart hittade vi något intressant vid vägkanten.... :)

Ja vad kan det vara som lyste så blått? Kan det vara nåt gott? ;)

Jajamän! Blåbär! :) M och A mumsade och åt och försvann strax in i skogen för att leta mera.
Jag stod kvar på vägen med barnvagn och hund, hälsade på en förbipasserande tjej som tittade lite märkligt på mig.

Älsa tyckte det var skönt utan små valpar i närheten.... :)

När blåa barn kom ut ur skogen såg Astrea ut såhär - myggbett mitt i pallen!

Söta, fina lilla barn! <3

Vi fortsatte längs Kobajsvägen och fann ett spännande vattenfyllt dike. I nästa sekund befann sig både hund och barnen däri. Vattenfyllda stövlar blev resultatet och vi vände hemåt igen.

Då kände jag vad jag hade på mig på huvudet.... Och förstod varför den förbipasserande tjejen verkade lite... Ja märklig. Jag hade fortfarande på mig Medeas diadem! Som hon fick i en pysselpåse för hundra år sen, ett illgrönt med tre skabbiga malätna prästkragar på... Hihi! Hon måtte ha haft svårt att hålla sig för skratt! :))
Och jag som gjort mig så fin.... :)

Och lillskruttan, hon sa inget på hela tiden, bara log lite bakom nappen. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar