torsdag 23 september 2010

Vi drog till stallet istället...

... för hem igår när jag hämtat barnen från dagis.
De mumsade banan och äpple i bilen och drack festis medans de tittade på film.
Tänk om jag fått göra NÅGOT av dessa grejer i bilen, när jag var liten... ;)
Iallafall, framme vid ridskolan så blev Meddis lite orolig och hade nog helst av allt velat krypa upp till tryggheten i min famn - ifall det skulle komma en häst!
Jag förklarade för henne att hästarna inte var ute efter att göra henne illa, och för den delen så var ju hästarna inne i stallet i sina boxar. De kunde inte komma ut.
När vi kom in i stallet, så glömde hon bort allt vad rädsla heter, och både hon och Astrea tyckte det var roligt med alla hästar, katter och kaniner. Det blir nog hästtjejer av systrarna Jansson i framtiden! Tänk så kul det hade varit! =)
På söndag ska Meddis rida för första gången. Om hon nu inte bangar.... 50/50 där, gör hon det så blir jag riktigt imponerad!
Nu jobba!

2 kommentarer:

  1. Kul att åka till stallet ju. Mina tjejer älskar oxå hästar speciellt Tindra, kankse jag med får hästtjejer/ Sandra

    SvaraRadera
  2. Det är ponnyridning på söndag kl 14, Meddis o jag ska dit då.
    =)

    SvaraRadera