torsdag 9 september 2010

Kärlek!

Jag sitter här och funderar på lite av varje, på hur dagen har varit och lite om vad som kan hända i morgon. Och i helgen. Och på måndag.
På måndag kan mitt liv vara helt förändrat. Man vet aldrig vad som väntar runt hörnet.
En tragedi kommer väldigt sällan med varsel, utan bara händer *PANG!* och utan som helst förvarning kan ens liv komma att slås i spillror.

Jag har haft en underbar kväll med mina småtroll, de är så fina och min stolthet över dem finner inga gränser. De är mina barn och bara det är ju helt fantastiskt, att jag, just jag får vara mamma till dem! Bara tanken att något kan hända dem är för svår att hantera. Hur ska det inte då vara OM något händer dem?

Jag är en person som inte tar lyckan förgivet. Jag tar inte mina barn för givna, och inte heller min sambo och livs kärlek. Jag tar inte min kärlek till honom för given heller. Det finns tillfällen jag har tvivlat på oss, och nästan tappat tron. Men så, när jag befinner mig i valet och kvalet så vinner ändå kärleken tillslut.

Ibland känns det som att jag tas för given. Att man kan säga vad som helst, hur som helst och närsomhelst utan rädsla för att jag en dag inte längre finns kvar. Utan respekt.
Och kanske är det sant. Men sån är jag, och med vetskapen om hur svårt det är att ändra något så djupt rotat i ens personlighet, så vet jag också att det gäller viceversa. Take it or leave it!

Jag tar det! Hela paketet.

För det innehåller sååå mycket som jag älskar och inte vill leva utan!

Puss o kram o gonatt!

2 kommentarer:

  1. Jag tar dig aldrig för givet i alla fall :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kära kosin, det vet jag att du inte gör!! KRAM

    SvaraRadera