söndag 26 september 2010

Hon red!! Och SOM hon red.....=))

Hon red! Totalt blev det 8 varv i ridhuset, sen tog pengarna slut.... Och hon travade till och med en liten långsida! Det var två ponnyer i tjänst, en liten shettis, Smulan, och en stor D-ponny, Pegasus. Pegasus var otroligt fin, en mörk skimmel och såg faktiskt ut att kunna bära namnet med den äran. Smulan är en supersöt skäck ljusbrun och vit, och är stallets egen lilla kelgris.

Meddis ville rida på Smulan. JAG ville också att Meddis skulle rida på Smulan... ;) Jag gick med och höll ett stadigt tag i tröjan bakom ryggen på Medea - för säkerhets skull.... och kollade noga upp hennes ansiktsutryck och kroppsspårk när lilla Smulan började rör sig under henne. Meddis rörde inte en min utan verkade superkoncentrerad på sin uppgift. Och plötsligt, efter några sekunder, sken hon upp i ett härligt leende, och det lyste av lycka i hennes vackra blå.

Vi hade beställt två varv av Smulan, och redan efter det första varvet ville Meddis "trama" som hon säger. Men där bromsade jag och föreslog att vi skulle vänta lite med att prova trav.
"Och jag vill gappolera!" sa hon ivrigt inne på varv två....

Efter två varv på Smulan ville Meddis rida på Pegasus.
*Gulp!* Jag tvekad en sekund, men eftersom det gått så bra på Smulan så varför inte?
Jag blev riktigt imponerad av min stora tjej som helt orädd och utan minsta tvekan stoppar (med viss hjälp förstås) in fötterna i stigbyglarna, fattar ett fast tag om sadeln uppe på ryggen på denna ståtliga, bamsestore ponny som ju Pegasus är, och med ett leende från öra till öra väntar på att Pegasus ska börja gå.

Sen blev det Smulans tur igen, och så fick hon då prova på lite trav. I början såg hon ut att tycka det var bara roligt, men sen så blev det nog lite för mycket skump och hopp för henne (herregud, hon gillar ju inte ens när man kör bil på grusväg) men nu har hon ju provat trav också. Inte illa för att vara första gången på hästryggen!

Ojojoj vad klockan går!! Dags att få lite skönhetssömn. Jobbig och lång vecka nästa vecka, då T jobbar MYCKET och sover borta en hel del.

Natti natti!

4 kommentarer:

  1. Hon har väl nån att brås på :) Förstår att du är lika lyrisk som Meddis. Snart står det EGEN HÄST överst på önskelistan.

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Snart? Det gör det redan! =)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Och då vet du förstås exakt hur det känns och köper henne en :)

    SvaraRadera
  4. Visst vet jag det! Jag vet också hur mycket det kostar, pengar, tid, engagemang mm mm... Så HÄST får allt stå överst på önskelistan något år till! ;)

    SvaraRadera